Uppumpad valrörelse minskar trafikens skaderisker

Valrörelsen blir allt mer uppumpad. Speciellt har vänsterns Lasse O Sly gjort djupt intryck på byborna. Inspirerad av hans pneumatiska kvinnosyn har Arto Lipponen kvickt om ögat tagit fram en mobil anläggning som just nu testas av småbarnsmamman Berit i Hästberg. Om försöket faller väl ut är tanken att anläggningen ska kunna hyras ut och därmed återskapa moderskapet i byn.

Nu visade det sig att anläggningen av misstag kan gå baklänges men enligt Arto så är det mer en möjlighet än ett problem. Bloggerskan Kissie Barmlund lär redan ha hört av sig liksom trafiksäkerhetsverket, som vill bidra med ytterligare utvecklingsmedel för att öka säkerheten i gamla kuddlösa bilar.

Ja, ja.Valet verkar bli ett slag om varje bröst… vem kunde tro det?

13 thoughts on “Uppumpad valrörelse minskar trafikens skaderisker

  1. Godförmiddag Gubbe, Men Kissie Barmlund har det ju perfekt hon är ju alltid utrustad med krockkuddar oavsett ny eller gammal bil
    Sen Lasse Osly sa du näe den gubben gick inte bröstpumpar är inte något han är kompatibel med den saken är säker alla fall.

    Där gick han på pumpen ,,,,men det tycks han göra rätt ofta nu,, Hälsa Arto Lipponen… haha

  2. Ping: 42000 röster avgör valet–din röst eller ej kan avgöra… « Claeskrantz.se

  3. Oj, en del pumpar då upp sej till Jättevalar i dessa orostider!!!
    Att brösten skulle bli en valfråga det anade vi ju men…Mitt högra säger ett och mitt vänstra ett annat och hjärtat sitter väl lite mer i mitten så…

    Får såna där säkerhetsanordningar verkligen plats i Gubbens bil?

    Jag kör nog tämligen osäkert i min raket är jag rädd…

    • 😀 Ja, tänka sig. Hur långt kan inte vissa sträcka sig i kampen om brösterna. Och i min bil gäller aktiv säkerhet som inte får äventyras genom att distrahera föraren med någon bröstjakt. Vad säkerhetsannordningar i raketer beträffar så vill jag minnas att det finns speciella dräkter 😀

  4. Enligt reklamen; Är det kanske meningen att vi för säkerheten skull skall ha inplanterade luftkuddar?
    Trafiksäkerhetsverket kommer med så utmärkta idéer
    har jag hört talas om. Lite utanför valrörelsen…
    men innanför västen.

  5. Kan hon verkligen håll koll på hastighetsmätaren? Vill Ohly verkligen pumpa upp brösten så mycket, då kan jag förstå reaktionerna. Uppblåst ekonomi var det ju i SSSR, och när den punkterades …….

Kommentera

