Fel sorts porr på OK:s tidningshylla – utskälld av MP

Han hade just tankat fullt, 98 oktan, något annat duger inte i en italienare, när Elsa gläntar på dörren och ropar in Gubben. – Titta, vad dom nu har ställt till med! Hur ska jag få plats med allt tok? 

Elsa, högröd av indignation, pekar på mackens tidningshylla och förklarar att Maria Wetterskäftig varit inne och haft arga synpunkter på sortimentet. – Bara borgarporr, hade hon rutit och sedan krävt upprensning  för att istället ge utrymme till hela motståndsrörelsens partiprogram. – Den är ju också avklädd, hade hon tillagt…

Efter att Gubben lovat att tala med Maria och hennes kamrater om saken lugnade Elsa sig något och bjöd på kaffe.

Tillsammans studerade de istället Gubbens färdplan för morgondagen. En dagstur med Alfan genom Värmland och kanske även en liten sväng ner i Dalsland var det tänkt. – Tror jag skiter i det här och hänger med dig…

19 thoughts on “Fel sorts porr på OK:s tidningshylla – utskälld av MP

  1. God Tisdag på sig Gubben.
    Jaha Elsa var i uppror tror jag det mycket skriverier blir det., inte lätt hålla koll på turer där och lösnummer som kommer ut med. Hon kan gott ta sig lite semester nu med Gubben och fara runt i vårt avlånga land. Värmland och Dalsland sa han,, Hmm har vi inte han med ”fårskallarna ”där i krokarna tro?Fniss en jordnära med pipan menar jag. Kanske har jag fel minnet är bra med kort..Vinkar åt er när ni far förbi.. tar du med Urax?

    • Jag får nog åka ensam, möjligen att Urax följer med. Fårskallar och pipa – här får du hjälpa mig – mitt minne verkar ännu kortare 🙂 Men i Årjäng ska jag köpa en tidning 😀
      Vinkar tillbaka!

  2. Ja tidningstånden är kanske mer ståndaktiga än morgonståndet. De olika stånden tycks ju annars nu tappat i attraktion, och få vill tillhöra arbetarklass, bondestånd och prästerskap — varför det inte heter prästerstånd – måste vara kvarleva från katoliktiden.
    Ståndaktiga är de Röd/Gröna i alla fall i sin kritik av att alla missförstånd drabbat dem. Där kan jag också ge med rätt de är bäst på missförstånd.

  3. Riksståndet bör väl i alla fall kunna få lite tid över
    till något annat än miljöfrågor inne på utedasset?
    Det är mycket som skall fixas för pengarna.

    (Bara en liten undring.)

Kommentera

