Frostig omsvängning kan kosta skjortan

Han stannade upp, sparkade ner en större sten i diket och kallade in Urax som sprungit i förväg till Mulle. Solen förmådde inte kompensera för den kyliga kvällsluften. Bara kasta nästan groteskt långa skuggor längs skogsbilvägen där Gubben gick sin hundrunda. – Vi får nog frost i natt, muttrade han. Urax, blängde på sin husse och låtsades förstå…

Väl vid bilen ringde det i hans bärbara telefoneringsapparat. Han anade att det var Maria Wetterskäftig igen. Han hade ju givit henne en hel del gliringar över hennes tvärmotiga attityd häromdagen och nu ville hon säkert få beröm. – Det ska hon få, muttrade Gubben, tog luren men tänkte att det är nog bäst ändå att ringa Fredde och varna

– Men hej Maria, så kul att du här av dig… Jävla telefon – tryckte jag inte bort samtalet igen! Hm, måste nog byta snart. Kanske man skulle titta in till telefonbutiken i stan… jag ska ju ändå in och ha ett vägguttag till carporten… Var har jag numret till Fredde nu då …

– I morgon blir det hummer, vad säger du om det Urax? Billigt och gott, förstår du. Eller vill du hellre ha glass med grädde och frolic? Vov, sa Urax och hoppade lycklig in i Mullebaken…

Hur tusan kan ett kilo skaldjur kosta över 7000 spänn? Groteskt!

Groteskt underhållande är i alla fall denna blogg som Gubben just besökt 😀

12 thoughts on “Frostig omsvängning kan kosta skjortan

  1. Hej Gubben och Urax. Skön promenad stig du har,,, ja Urax har då.
    De där skuggorna kan var lömska de kan dölja mycket. En och annan miljöpartist kanske kan lura i dem för de gör de ju ofta lurar alltså apropå lurar såg att man kunde köpa vovoxzelelurar detta jävulens verktyg på nätet. Det är illa riktigt illa. Det kommer att tutas i lurar i tid och otid . Men vill man göra sig hörd så ….kanske skulle rekommendera dessa till de politiska partierna som inte får höras? Jaja Krånglande knappa på telefoner de mobila alltså så små så man får leta efter dem med förstoringsglas knapparna alltså rätt knapp Kanske skall man lägga in en motion till något parti om detta med knappar. stora alltså. Ha en bra dag och vantar på idag känns det.

    • Vuvuzelan – ja vilket påhitt! Bara oljudet nu inte kommer som ringsignal också. Men Stora Knappaarnas Parti – det tror jag mycket på. Det ska bli intressant att se vad mobilbutiken kan erbjuda – jag vill ha riktig antenn också, jättebra att peka med och sånt 😀
      Sköt om sig nu!

  2. Nu ska vi tala klarspråke! Hummern finns ä ba en sort borti å he je snuskhummern, n sån som DU je.
    Då he jäll anner skaldjura, som tixämpel räkän, så je re ba fjaskerier. Ja säj som morfarn min: Va je hanna för påhitt, snurr celluluidn runt småkörv!
    Å kräfta dö man av.
    Nä, nu måss ja slut, ja ha oskale pären te paltn!

  3. Jaså, det säger Gubben. Jag tog en skjorta ur PGs garderob så den kostade inget och hummer är ju inte lika gott som det är dyrt…så jag lever billigt jag. Som mormor brukar säga ”Vi fattige har det gott. Tjener lite og lever flott!”
    Om Gubben får ordning på telefonerandet så får han ju bjuda hem Maria We på lite frolic 🙂

    • God morgon på sig där ute i obygden!
      Jasså minsann – slita skjortan av PG och leva flott på fattiga! Jo, det kunde man ju tro 😀
      Men frolic till MW, nä, inte vill jag reta upp Urax med sådana tilltag!
      Ha en bra dag- nu ska jag se om det hänt nåt på nya fiket 🙂

  4. Oj! En får tacka, som baggen sa, för berömmet och länken 🙂
    Jag läste den här länken om att miljöpartiet inte skulle stötta och i hastigheten fick jag det till ”Vänsterpartiets flyktige politiker” och reagerade inte med mer än att ”Jo, flyktiga är de nog allihop”
    Hummern är så dyr så att snart skulle det inte förvåna mig om det belades med avgift att ens bara titta på den. Så jag sneglar bara lite i förbifarten för att inte beläggas med eftertitts-skatt. Det lär komma, sanna mina ord 😉

Kommentera

