Alla med svans ska ha sitt…

Urax fattade noll! Vad är det som pågår? Här berodrar husse mig att stå still och så mäter han mig på korsen och tvärsen. Sedan för han oväsen i garaget hela förmiddagen. Människans bäste vän är hunden, säger dom. Hoppas att det omvända också gäller…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Mycket hund för pengarna – eller hur husse?

Mitt i alla bestyren ringer hans bärbara telefoneringsapparat. Gubben blir överlycklig. R520m lever! Han tryckte in YES-knappen…

– Hallå, Gubben här! Visst hörs jag bra? Vem är det?

Tjena Gubben, Anders här. Länge sen men du vet, mycket att stå i… jodå, du hörs utmärkt, man kan nästan tro att du har en Ericsson R520m!

– Hej Anders, roligt att du hör av dig, ljög Gubben… hur har du det på finansdepartementet… ringer du för att påminna mig om restskatten? Fan, Anders, jag är ju pensionär… har du redan glömt det…

– Nej nej, men det är bra om jag kan få slantarna redan nu… hej då!

Gubben tryckte in NO-knappen, stoppade ner sin R520m i fickan och tog sig sedan en rejäl fundering kring sitt nätverk!

Till sist rekommenderar Gubben ett besök på Peter H:s arbetsplats. Där finns också saker som är lite svåra att begripa 😀

9 thoughts on “Alla med svans ska ha sitt…

  1. Hej Gubben och Urax? Här stundar nya tider ed vad gäller Urax syns klart och tydligt
    Ny överrock till vintern av sängaveln?.Hundkoja? Ny säng att vräka sig i ?Ja varianterna är många. Man får invänta resultatet så har man svaret! Hm kan det vara så kanske med att Urax i själva verket är en tik en blivande moder så det är en valplåda som är på gång? Förväntan förbyttes nu raskt i Högspänning…

  2. YES Gubben, Urax får plats i soffan! Ring om ni kör vilse 😉 Men…ska Anders med också? NO…
    Ni behöver förresten inte ta med soffkuddar och ved på kalaset. Jag har ju soffan och det ska bli norrsken så vi struntar i brasan 🙂
    Tänk att Gubben fick in flera bilder på samma bild!!! Jag ska lägga in hela albumet på samma ruta så tar det inte så mycke plats i bokhyllan!

    • YES är ordet för dagen! Och soffor är definitivt högaktuella. Både de blå som rymmer både hoppande ungar och hundar och de lite mer skräddarsydda 😀
      Yes – nu blir det fest i blåbärsskogen – kommer som ett skott! Kameran tar jag med – nu när alla bilder får plats i samma ruta – visst är det bra?

Kommentera

