Bortskämd jycke kräver egen vrå till vintern

– Hoppas det inte drabbar mig på nåt sätt, tänkte jycken när Gubben släpade in en massa träbitar, skruvdragare och stoppade kuddar och dumpade allt i hallen. Från sin upphöjda plats i trappan såg sedan Urax hur husses senaste projekt sakta tog formen av… ja, jäklar i min svans… är det inte den gamla IKEA-soffan… fast mindre…

Detta bildspel kräver JavaScript.

– Varsågod Urax, den är din… bara att provligga. Gubben såg mycket nöjd ut, som om han gjort allt själv fast alla, Urax inklusive, mycket väl visste att matte också haft en nål med i konstruktionen.

Urax njöt i sin nya sängplats och skänkte en tacksamhetens tanke till CyndiFilifjonkan, ImseInger och Vildhunden, vilka alla på sitt sätt visat sitt intresse för hans välfärd. I egen binge och med sådana vänner kan även jag stå ut med det som ska komma… – Och husse, ja ja, han artar sig så sakta!

17 thoughts on “Bortskämd jycke kräver egen vrå till vintern

  1. Åh, herrejösses, det här får under inga omständigheter komma till mina katters kännedom, ity att de lär köra ut mig i logen för att snickra och hamra tills de får något liknande, de också.
    Så fint det blev! Jag ger hundsoffan hund(ra) poäng av hund(ra).

  2. Åhhh..hej Urax…men da så himlars fin hundstol du fått det är bara skylten som fattas med ditt namn nu ju. Tänk att din Husse och Matte är så omtänksamma med dig ja så skall det vara. En liten tanke till I K Amrad, med förstås som tillhandahållit själva grunden till det hela . Får jag f pröva den om jag hälsar på dig då tro ? En liten stund bara då och jag har rena kläder på mig lovar jag och snöstövlarna får stå utanför på bron. Bra jobbat gubben en fjäder till i din hatt är det dags för tycker jag.

  3. Så flott! Räknar med att Urax (med lite hjälp) kommer ihåg att torka sig om tassarna..
    Vi skaffade ”kattsoffor” men det hjälpte inte.Nu liger katterna i varsin soffa och tittar surt om vi försöker få plats!

  4. Åh, det är han väl värd – Urax-ponken. Tjusigt Gubben!

    Vad gjorde Mulle på våran skogsväg dag? Det undrade Electa också
    och stack på stora spejarrundan – men utan resultat

  5. Det var det snyggaste jag sett i hundbäddsväg på länge! Vilka snälla och duktiga människor han har i huset. Men han Urax har väl fått hålla på några år för att uppfostra dom. Bra gjort Urax! (Men jag kommer inte att visa Helen och Cilla bloggbilderna).

    • Han är på god väg att ta över helt och hållet. Just nu så vill han ha vispad grädde på sina doggykulor 😦
      Men passa dig – nyheter som dessa sprids snabbt i hundvärlden 😀

Kommentera

