Presschefen sparkas – erbjöds jobb på biltvätt

– Vad säger du, vill du sitta i bilen eller vänta utanför? Urax, som mycket väl kom ihåg oväsendet i bilen häromsistens den stod i tvätthaHusse tvättar bilenllen, gjorde tydligt klart vad som gällde!

– OK, sa Gubben, ledde runt sin jycke och band upp honom utanför biltvätten. Körde in Mulle och tryckte igång tvättmaskineriet. Just då ringde det i hans bärbara telefoneringsapparat. YES!

Tjena Gubben, det är Tjabo av Idkerberget! Skulle hört av mig tidigare vet du, men du vet hur de e… taskig stämning just nu…

– God morgon, Ers Maje…

– Äh, för faan, sluta Ersa mig, jag e ju mensklig som alla andra ju… fast just nu e det lite körigt att vara de… Sedan berättade Tjabo om de goda råd han fått…

När Gubben förklarade att det inte brukar vara klokt att erkänna när man samtidigt säger att man inte vet vad man erkänner. – Men var det inte klokt att vända blad då? På den sidan har jag ju, än så länge, Viktigt att passa för jobbet...ett snövitt samvete…

Nja, det klokaste är nog att du sparkar den där informationschefen du har. Nina E Brasa, eller vad hon heter. Hälsa henne att hon kan få jobb här på biltvätten… jasså, för gammal brasa… hm… som hundvakt då…

Här ruskade Urax på huvudet… Och Gubben tryckte NO-knappen…

Trevlig helg!

16 thoughts on “Presschefen sparkas – erbjöds jobb på biltvätt

  1. Hej Gubben och Urax.
    Ja du det är inte lätt att vara så synlig. Men vända blad: Ers M vänder blad för en ny eskapad han har börjat på en ny roman…
    kunde man ju säga men jag sa det inte tänkte bara.. Men Han som alla andra måste väl fått leva ut sin ungdom det var visst 40 år sen ,,Hmm vad gjorde du då Gubben för 40 år sen tål det dagsljus? Jag tror många av dessa skrivande gossar bara är ute efter en rejäl marknadsföring och därvidlag har de ju lyckats så nu rullar klöver in i deras plånböcker boken är visst nästan slutsåld. Sen undrar man ju vad de haft för sig i sin ungdom? Eller näe det struntar jag i.
    He… Från det ena till det andra glöm inte Urax där vid kroken bara när du är klar. Tänker på Molle igen så jäklig va! Klappa Urax från mig tack! Trevlig helg

    • Usch då! Kan vi inte prata om nåt annat… – kan väl i alla fall säga att jag inte har lust att vända blad riktigt än 😛
      Nog är pengar bra men vissa sätt att skaffa dom på kan ju diskueras.
      Glömma Urax, nä, det gör jag aldrig – jag lovar. Det där med Molle, ja, vilken härlig nalle han måste varit!

  2. Jaja, sån tur att ingen tänker skriva om vad jag gjorde – eller inte gjorde – som student i Göteborg. Det är knappt så jag minns det själv..;-)
    Vad gjorde du själv, Gubbe?
    Här har vi strålande höstväder och skall kanske använda helgen till att plocka slånbär. Om Mannen har tid – han provkör bilar, se..
    Ha en fin helg och hälsa hunden och frun!

    • Ha ha! Jasså du. Nåja, vem vet. Snart kommer någon gammal göteborgare att avslöja allt om Malou 😀
      Jag gick först i söndagsskolan och sedan konfirmationsläger. Sedan blev jag scoutledare och började samtidigt i frälsningsarmens musikkår. Så, fläckfritt alltså 😀
      Hittade du slånbär? Och hur gick det milen bilen? Fyrhjulsdrivet igen?
      Ha en bra helg själva!

  3. Tänk så det kan gå … Får nog hålla med Malou.
    Om man nu vetat vilken vidrig sexualskräck som skulle följa efter det trevliga 60-70-80-talet , hade man då pysslat med frimärken istället ?
    Nä, man får vara nöjd med de tider då flickor var flickor och man var glad för det !! Knuggen var i Fibban var och varannan vecka på den tiden, lite avis var man ju… Dessutom mjukstartade han så fint med Elvira Madigan ;O)

    Lite synd bara med det s.k. ”pressmötet” på Hunneberg.
    Klart till fördel om man kan forma en fullständig mening. Murvlarna får ju på så sätt mindre att fylla i…

    Men, som Karl Johan sade till min anfader efter en väl utförd renovering av grund och dränering på ett av sommarslotten.Undersåten förklarade för monarken på knagglig franska vad som åtgärdats ; ” Blommen får bättra på sin fransyska ! ” Det var det tack som gavs.

    • Frimärken och fjärilar – trevlig och utvecklande sysselsättningar för välartade gossar som vi 😀
      Ja, så finns ju nattfjärilar också…
      Minsann var inte pressmötet en riktig katastrof, för alla utom några bokförfattare och murvlar.
      He he, nu ska jag ägna helget åt att bättra på min fransyska 😀

  4. Italiens motsvarighet – B-sconi – bevisar att han inte är bög genom
    att gilla småflickor. Där ligger Sverige i lä.

    Var Urax nöjd med Mulles fredagsbad?

  5. Kan tänka mig att boken fått mer än tiillräcklig
    publicitet, men någon borde ”sättas på plats”.

    Tänk att smutskastning blivit så på modet.

    • Det är nog så att den snaskig journalistiken har tagit ytterligare ett stort kliv ner i träsket.
      Skulle vara intressant att få en ordentlig granskning av dessa ”skrivare”!

  6. Känn du Kungen? Hä gör int ja. Å lika gla je ja för hä! Men cykeln min ha Kungen rådd om, hä stå Monark pån. Gå som ä spjut i neförsbacka!
    Ja tyck mest synn om karlstackarn nu då boka där ha kömme ut. Han könn ju varken stava eller läs, så hur ska han veta va han ha hadd för sä? Men snipkärringa hans få väl högläs om kvälla. No bli hä bra!
    Nä, nu måss ja slut, väderleken börj om en kvart!

    • Inte behöver du känna Kungen när du känner mig! Va, kan hon, snipkärringa, svenska? Det visste jag inte! Den där Monarken du har – har den stång den me?
      Skitväder på sig!

  7. Ha en trevlig helg tvåbenta såväl som fyrbenta, ja även fyrhjulta. Nu ska jag ta SAABen till stationen i Jörn så att tåget får frakta ner mig och dottern till Uppsala. Det blir en upplevelse för en lantis.

Kommentera

