Datoriseringen större hot än Orvar

Morgonrundan hade varit ovanligt kylig. Efteråt hade de ändå lekt en stund på gårdsplan. Kämpat med varandra om en pinne. En tunn isskorpa täckte vikenUrax fick vinna idag. Nu satt Gubben vid köksbordet och lät kaffekoppen värma handen. Utanför hade nattkylan lagt sin tunna skorpa av högblank is över viken och morgonljuset studsade mot den spröda ytan.

– Undrar om vi ska hinna få någon ordentlig is innan snön kommer? Hustrun svarade utan att titta upp från korsordet. – Va sa du?

– Det var inget… åker in till stan idag… elvisp och patron till bubbelvattnet… å så dubbdäck till cykeln… å så var det nåt mer som jag glömt…

Han åt sin smörgås och läste att datoriseringen nu var ett hot mot spermieproduktionen. Vad det nu hade med honom att göra?

11 thoughts on “Datoriseringen större hot än Orvar

  1. Vicken TUR att det inte var en tunn isskorpa på kaffet! Och Gubben ska inte bekymra sej för produktionen … det kan andra göra 😉
    Vispar Gubben och hans Gumma bubbelvattnet eller skjuter ni bubblor i det?

  2. Oavsett årstiden kan det vara härligt att bo
    i en vacker omgivning.

    – I högtalaren på centralen hördes,
    ”Sperrman Karlsson till utgången!”

  3. Hej Gubben
    Vackra pelargoner!
    Jag har ingen Laptop. Även om jag hade en skulle jag inte bekymra mig, nu när jag snart är sjuttio. Det finns trevligare grejer att ha och värma sig med, än en dator i knät.
    Nisse

Kommentera

