Hyllan som väcker kvinnors (städ)begär

Nu är det helt klart att utbyn Borlänge kommer att få ett IKEA-varuhus. Många har protesterat och krävt cykelbanor och en fontän istället men nu är det alltså klart.

Gubben bryr sig egentligen inte om det hela. Han har ju redan möbler så det räcker. Värre är det för kvinnfolket i byn. De verkar alltid ha plats för mer prylar och har redan börjat köa för nya hyllan Billyboy…

Även hemma hos curlingfantaserna i byn tror man på en stor framgång för den nya hyllan. ”Inte ens min bortskämda jäntunge kan hålla vippan borta” lär någons mamma sagt.

25 thoughts on “Hyllan som väcker kvinnors (städ)begär

  1. Jag funderar lite på bruksanvisningen till den där finhyllan… för den är väl inte monterad och klar som på bilden antar jag.

    Dom brukar allt va ganska svåra att förstå sej på dom där små papperen med figurer och siffror…(Har Gubben läst nån bruksanvisning nångång?)
    Jag menar det ska skruvas och limmas och dras åt liksom. Så att allt blir rakt och snyggt och passar till den plats som är utsedd för ändamålet. Och när man har fått ihop eländet så är det nån del som fattas lik förbannat.
    En del av hyllplanen på den där Billyboj ser inte riktigt plana ut tycker jag och skruvarna…är dom s a s dolda? Står det nåt om själva rengörandet i bruksanvisningen tro…eller räcker det med lite deodorant? Ser Gubben om det finns påbyggnadsdelar typ luckor, extra fästen, eller billygirls att köpa till och s a s komplettera med? Jag har inte fått katalogen än…

    • Det låter absolut som att du ska beställa den där hemtjänsten som IKEA erbjuder sina kunder. Omfattar högläsning, två extra skruvar, tre plana brickor och en liten brädbit utifall…

      Deo 😛 idag är du verkligen i form!

      • Hemtjänst?? Jag har PG 😀 Han är en hejare på att skruva ihop ikeagrejer. Frågan är om han tycker att den där har för många skruvar eller om han helt enkelt vägrar bära in den i bilen… Vi behöver en hylla till sovrummet nu så…ja, jag ska fråga i allafall!

  2. Oh! Och jag som har så många böcker! Så många sådana där bokhyllor jag måste ha! 😀
    För övrigt är Ikea helvetet på jorden. Jag är övertygad om det. Alla dessa slingor man ska gå, alla dessa saker som man kommer ut med, för att stoppa in i sin lägenhet och när man kommer hem, upptäcker man att man har inte förvaringsmöjligheter att ha de nya sakerna i, så man måste tillbaks.
    Och när man ändå är där. Så hittar man nya saker…. Plus förvaringsmöjligheten till de ”nygamla” sakerna.
    Och så kommer man hem för att upptäcka…
    Ja. Precis.
    Så där håller man på.
    Tills man en dag vaknar upp och är 114 år och rullas runt i kundvagn på Ikea.
    Huvaligen!

  3. Bäste Gubbe, en gång i tiden sökte jag ingenjörsarbete på detta möbelföretag. Maken till stofil teknik får man leta efter (bara jag inte säger för mycket nu).
    Kanske detta är en kompensation för att Borlänge har blivit av med sin morotväg. Man tycker dock att de borde etablera sig i stadskärnan i god varuhustradition. Några kvarter med gamla hus borde väl finnas kvar att riva.

Kommentera

