Skitprat och besk gav stämning i snöbivack

Där låg de i nu snön utanför stallet. Major Kronwreck, Lasse Lurberga, C-G och Gubben. Men läget var ändå bättre än vad de yttre betingelserna kunde antyda. Efter Artos SMS  inifrån stallet ”allt är under kontroll – avvakta” hade de grävt ner sig i något som liknade en bivack. Mätta och belåtna låg de och småpratade. Om föreninglivets vedermödor och inte minst om kvinnfolkets välsignelse.

Ty, de kvinnor som gubbarna omger sig med är av en sort som, i.o.f.s. gärna pratar om det mesta, men de skulle aldrig klaga på att gubbarna gör för mycket, tvärt om 😛  Att sedan entusiasmen kan variera från tid till annan är då inget problem. – Märkliga tider, märkligt prat… men det har ju inte heller nåt med kärlek att göra, konstaterade Lasse Lurberga.

C-G hade i alla fall ringt Lisa-Louise, som i sin tur kontaktat övrigt berört kjoltyg och så satte de fart. Klövjade Urax med prinskorvar, köttbullar, Janssons frestelse och inlagd sill. Dessutom hade Kronwrecks beredskapslager plundrats på en flaska lokalproducerad besk så undra på att livet i bivacken blivit riktigt angenämnt när väl jycken letat sig fram till de nödställda.

Nu väntade de bara på Artos nästa drag…

22 thoughts on “Skitprat och besk gav stämning i snöbivack

  1. Riktigt fint där i stallet…
    …bara jag får mina snöskor så kommer jag med fjärrproducerat till dom nödställda!

    Gör inte för mycket!
    Det kan bli för mycket drag!

    Undrar hur historien hade sett ut om dom hade haft sms-apparater för tvåtusen år sen! Då var det väl ingen som hade sett den där stjärnan ens…

  2. Din fabuleringsförmåga är alldeles enastående. Skrattar så att tårarna rinner. Din förmåga att se det komiska i det som andra tar på så blodigt allvar, är välgörande. Ha en riktigt skön Jul!

  3. Medan ”sidekicken” är på väg för att köpa färskt bröd
    till räksmörgåsarna i kväll,
    passar jag på att sätta mig här för att önska
    Dig och alla de dina
    en riktigt God Jul…
    att det blir en ”White Christmas”
    kan jag bara drömma om.

    Julkramar

    P.S. Duntäcken är med i år.

  4. Jag vil bara påpeka att jag var lite stressad då jag skrev min julhälsning, inte onykter som man kan tro då man läser kommentaren.
    Ha en trevlig fortsättning på julhelgen!

Kommentera

