Hela byn vägrar mer väder

Vid senaste byfullmäktige konstaterades att vädret bara är till elände. Och det verkar inte ha någon betydelse vad det är för väder. Det leder ändå från ett  kaotiskt tillstånd till ett annat. Hela tiden!

Eftersom ingen i byn släppt mer väder än Arto i Utrippan var han adjungerad till mötet som sakkunnig. Och Arto kunde intyga att väderspänningarna kommer att fortsätta om ingen tar tag i frågan.

När fullmäktigesalen sedan var urvädrad beslutades enhälligt att nu fär det vara nog. Inget mer väder i Rämshyttan med utbyar.

Ett mycket populärt beslut skulle det visa sig. Fredrik har aldrig haft så många anhängare som nu. Att detta beror på att sossarna varit ute i ogjort väder alldeles för länge är bara elakt förtal!

På tal om väder. Torkan fortsätter trots hembrygdsföreningens idoga ansträngningar att hitta ny lokal…

22 thoughts on “Hela byn vägrar mer väder

  1. Jag funderar på det där med ogjort väder…
    …vem är det nu igen som gör vädret eller inte…

    Är det också nåt teoretiskt eller blir det bara?

    Till nästa möte kan väl Gubben presentera en sk vädergörare.
    Den skulle ju också kunna hjälpa på den sk torkan om extrafunktioner laddas ner.
    När vädergöraren är provkörd kan Gubben skicka den hit. Här behövs mer snö 🙂

  2. Själv har jag utsett mig själv till väder-hejaklacksledare. Jag anför numera stora skaror av människor från min balkong där jag ylar i megafon åt dem att ge sig ut på gator och torg med hårfönar och elelement för att töa bort det sista. 😀

  3. Tittar efter min lilla kommentar.
    Blev den sensurerad? 😀
    Det är förståss klart att inte sossarna
    vill ta på sig äran för att det går bra
    för oppositionen.

    • Vet inte hur det gick till men hittade den under poster att godkänna! Så får det ju inte gå till! 😦
      Jag ska ta itu med sossarna – det är säkert deras fel 😀

Kommentera

