Ospolad brådska

– Är det inte dags att sätta fart nu. Du ska ju va hos vetrinären med Urax om en timme.

Gubben lade ifrån sig sitt sudoku, blängde på sin k. hustru och tog en slurk kaffe till. Suckade. Återgick sedan lugnt till sifferpusslet.

– Man är väl herre i sitt eget hus, mumlade han nonchalant.

– Va?

– Nä, det var inget. Tror du vetrinären kan spola mina öron när jag ändå är där?

– Du är inte klok, ropade hon efter Gubben när han störtade in i badrummet. Nu var det bråttom!

4 thoughts on “Ospolad brådska

  1. Och jag skrattar här, tänk min gube brukade säga att ”Jag gör precis som du vill!” och så muttrade han alltid något ohörbart bakom tidningen. Än idag vägrar han att tala om vad som muttras, men jag har mina idéer 😀
    Hoppas det inte är något allvarligt med Urax utan bara en liten vaccination eller så!

    • Ja, som jag altid sagt… kvinnor och barn äro alltid lyckliga – vi människor får nöja oss med ett litet ögonblick då och då 😀

      Nej, då. Det var bara husse som ville träffa den nya vetrinärskan 🙂 Och samtidigt passa på att få underöskt en liten knöl på rumpan (Urax rumpa, alltså)

    • Skönt med en riktig karl som kan säga ifrån på skarpen 😀

      Tack ska du ha! Vi mår bra och än så länge är det bara små bagateller som stör – just nu en knöl på rumpan 🙂

Kommentera

