Författarna avslöjas – ökänd kriminell berättar nu sanningen

Gubben hade just tvingat sin k. hustru att åse ett nytt avsnitt av ”Tillbaka till Aidensfield”, eller som den egentligen heter ”Heartbeat”, när hans bärbara telefoneringsapparat R520m ringde. Det var byns värsta odåga Emil som hade riktiga hemskheter att berätta. Inte om greven i Idkerberget själv utan om författarna bakom skandalboken om greven. Ni vet, paret Tomas S Jöberg och Deanne R Auscher.

Emil avslöjar nu att han inom kort kommer ut med en faktabok som kommer att visa att författarna i själva verket är köpta av, minst sagt, tvivelaktiga intressegrupper. Och att historierna om grevens äventyr är konstruerade. Dessutom är hela den granskade historien kryddad med ”härligt smaskiska snuskigheter” för att citera Emil.

Motiven ville Emil ännu inte avslöja men lovade återkomma till Gubben med mer info mot, i branschen sedvanlig och rundlig, ersättning.

För er som vill veta mer om intriger och skumrask parat i mer trivsamma former – gör ett besök på TV4 Guld och Aidensfild – direkt efter nyheterna 😀

16 thoughts on “Författarna avslöjas – ökänd kriminell berättar nu sanningen

  1. Ja vem ligger bakom och vem ligger här och där och är det nån som är intresserad av andras hjärtbultande/annat bultande egentligen. Ja, det är väl ersättningen som s a s är det drivande. Tur att mina äventyr inte granskas Gubben. Undrar om nån är intresserad av mina motiv egentligen? Ska jag avslöja dom tro…Måste rama in dom först bara 🙂

  2. Är det ungdomsporträtt av greven eller är det Emil som konfirmand?
    Dom är inte så lätta att skilja på – kändisarna och skurkarna

  3. Jag tror att jag skippar både tv-serien och kändisarna/skurkarna. Har jag klarat mig bra utan dom förut gör jag det nog i fortsättningen också. Om Gubben ursäktar. Men tack för tipset!

  4. Aidenfield känns lite som livet vid Rämen. Men puben fattas! Kanske skulle Gubbens whiskybrunn kunna vara nåt… dricka brunn typ 🙂
    Tillbaka till Aid…Ingenting menar jag. Absolut ingenting gör jag. Ju!

  5. Hej Gubben och ni andra.
    Vinkar en sommarhälsning från Kanada.
    Vi flytt i april… 🙂 och nu hoppas jag att
    allt är frid och fröjd där i Dalarna.

  6. Ujujuj, alla dessa intriger och skumraskaffärer, det är så man blir matt i pälsen. Jag har totalt missat Tillbaka till Aidensfield, och inte har jag tv4 guld heller, så jag är ohjälpligt bakom 🙂

  7. Nu börjar jag tycka att Gubbens semester från bloggen borde vara slut. Eller har Gumman murat in dig någonstans i den allmänna renoveringen eller vad det var ni gjorde?

  8. Jamen vafalls!

    Så det kan bli. Nästan en hel sommmar bara försvann…
    Sorry kära vänner men snart nog ska ska jag förgylla era bloggsidor med glada tillrop. Och när andan faller på kan det bli något skrivet för egen del också

    Tar sats!

Kommentera

