Semesterbildad

– Jo, jo! Du trodde du skulle vinna DD:s fototävling, he he! Arto flinade rått åt Gubben som just sprättat upp mailet med redaktionens besked;

”Tack för din medverkan! Vi har slagit nytt rekord i antalet insända semesterbilder. Alla mycket bra och stämningsfulla. Tyvärr kunde vi inte få plats med din bild men kanske det går bättre ett annat år. Vänligen…”

– Hoppas du lärt dig nåt… blivit semesterbildad så att säga… he he… vi hörs! Arto hoppade skadeglad in i sin gamla Rover och försvann i ett moln av blårök.

Gubben glodde fånigt på sitt tävlingsbidrag. Muttrade något om tidningsredaktioners inkompetens och tog sedan itu med den försenade höskörden…

13 thoughts on “Semesterbildad

  1. Oj…jag trodde det bara var jag som jobbade så att jag nästan går av…
    Eller…semesterbild var det visst.
    Jodå, jag ser lite av stranden där.
    Tror jag.
    Det skulle nog ha varit en drink med.
    Så hade det varit mer stämningsfullt liksom.
    Skicka bilden till viivilla istället!

  2. En typisk semesterbild skulle jag vilja påstå, eller kanske mera en bild på en typisk semesterföreteelse. Dom hade nog ingen humor på den där tidningen, men cindis förslag är inte så dumt, skicka den till hobby- och byggtidningarna i stället.

    Roligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen! För jag får väl anta att du har skrupit fram från underjorden igen?

  3. Din kommentar gladde mig – då lever gubben i cyberspace åtminstone. När jag nu når gubbens sida blir jag osäker då gubben ser utslagen ut -fast är det då Arto som tagit kortet?
    Jag förväntar mig en fortsättning som löser mysteriet

Kommentera

