Landsting avbröt grovhångel i sågspån

Gubben låg i sågspånet på vinden och grovhånglade med en bunt isolering från Byggmax då hans bärbara telefoneringsapparat (rm520) ringde. Signalen lät mer ilsken än vanligt så han befarade det värsta. Jo, jo…

– Är det Gubben? Jo, det erkände Gubben med lätt darr på stämman.

– Inga-Lill här. Landstingsrådet. Gubben ställde sig i givakt vilket renderade en häftig bula i skallen när det alltför låga taket tog emot hans respekt för makt och myndighet.

– På kåserier agerar inte JAG! Bara så du vet. Landstingsrådet lät något irriterad.

– Dessutom har du fel i att landstinget Dalarna har sämsta vården i landet. Men det är helt OK att ha synpunkter på vården och framför klagomål. Men ska man göra det så är det bra att man gör det seriöst och har faktaunderlag som är korrekta. Begrips!!!

– Men, stammade Gubben fram, det var det mest misskötta landstinget jag skrev, inte…

– Begrips!!! avbröt landstingsrådet, inte utan viss finess, faktiskt.

– Och så var det det där med seriös, försökte Gubben desperat. Du måste väl skämta med en gammal man… seriös? Jag? Jag är väl int…

– BEGRIPS!!! (Nu var finessen borta) Och du ska veta att det faktiskt är hela TRE landsting som tar ut MER skatt än vi. TRE! De du!

Där tog samtalet slut och Gubben insåg att det inte skulle vara lönt att ringa vårdcentralen för omplåstring av skallen. Till råga på allt hade hans lust till isoleringsbunten försvunnit… Och han förstod plötsligt de som vill bli av med ett och annat… Även om han i detta fall måste hoppas på nästa val.

Och det är nog fler som bävar inför nästa val. Men Gubben undrar vad som är värst. Vara ett jagat landstingsråd eller en bostadslös blivande partiledare?

Kaffe? Någon?

8 thoughts on “Landsting avbröt grovhångel i sågspån

  1. Kaffe! JA tack!
    UTAN isolering!

    Kan Gubben skicka hit den där ByggMax
    för jag behöver hjälp med en dörr!

    Är det säsong för politik redan?
    Är det nya avsnitt eller bara repriser?

    • Här serveras bara kaffe till välisolerade. Max är upptagen på min vind men han kommer så snart han kan 😀
      (pröva att öppna dörren med den där metallsaken (som ser ut som ett handtag) så kanske du klarar dig utan Max).

      Även om politikerna är nya så kan mina gamla inlägg återanvändas. Egentligen borde det ju bli någon ändring med nytt folk i partitopparna men allt är sig likt. Samma gamla löften och lögnaktig bortförklaringar…

      Repris – kan man få en repris på sommaren? Tack!

  2. Isolering från ByggMax och brottning, skulle jag vilja kalla det, har vi också viss erfarenhet av. Det kliar och är svårt att bli av med innan man har stängt in det där det ska vara. Telefonera samtidigt är inte till att tänka på. Min lilla bärbara
    försvinner i ”halmen”.

    • OK, men brottning är ju inte lika lustfullt 😀 Men nog har du väl andra erfarenheter än brottning , hm…

      Nä, nu ska jag upp till min isoleringsbunt igen och slå runt i sågspånen 🙂

  3. Dörren har varken metallsak eller brädgrej eller upphängningsmojj. Den finns inte. Max kan göra den av det som kommer blåsande i vinden. Den behöver bara vara 50 x 70 cm. Ungefär.

Kommentera

