Misstänkt vedklyv siktad vid dalasjö

Det var C-G som såg den först. Och han ringde naturligtvis genast landsfiskalen som bara flinade och bad C-G sova ruset av sig. Varvid C-G kallade in gubbrådet efter att arrangerat sin tubkikare mot föremålet ifråga.

Frågorna var nu; Är föremålet ifråga en vedklyv? Och i så fall är det en okänd sådan? Gubbarna tittade. En efter en blängde de in i okularet. Och en efter en strök de sig om hakan och la pannen i de djupaste veck.

– Jo, nog är det en vedklyv, sa Arto och bröt därmed döläget.

– Men en märklig sådan, sa Gubben.

– Jepp! Lasse Lurberga, föreningskassören ni vet, konstaterade sammalunds men tillade;

– Undrar om den är värd nåt?

Det trodde inte gubbarna och bestämde sig för att skita i vidare efterforskningar. Och som C-G sa;

– Det finns alldeles för jävla många misstänkta vedklyvar i världen…

13 thoughts on “Misstänkt vedklyv siktad vid dalasjö

  1. 🙂 Skrattar mkt! Toppenbra!

    Annars kan jag säga vad jag tänkte om misstänkt ubåt..

    Jaha, det närmar sig budgettider för marinen, De har större fördel av kollegor i grannländer, än vad armén har. Det är sällan man hör om misstänkt stridsvagn, eller misstänkta utländska soldater.

  2. Inte går det an att låta vedklyvar irra omkring så där i grannskapet! På`n bara!
    Ni kan säkert lägga in om ett extra bidrag för eventuell skyddsutrustning ifall det skulle kastas ved på vådligt sätt.

  3. Jag är kluven i frågan om vedklyvar, det är som med hembränning, och jag skulle tala med kluven tunga om jag sa att allt olagligt är omoraliskt. Det är bara träskallar på landet som inte eldar med ved – för ved är skattefritt om man inte köpt den med beskattade pengar – för det är korkat.
    Att klyva ved för hembränning vet E-catten om det blir tillåtet, även om E-catten kan bli uppringd.

  4. Vaaa!!!! Jag nyttjade den ju igår!
    Hur fanken har den hunnit flytta på sig?
    Men vad vet jag vad som händer medan jag drar mina nattliga stockar.
    Skicka den omgående tillbaka. Jag har mer ved att klyva.

Kommentera

