S-original brände bock för ett starkare Sverige

– Vänta här, husse är strax tillbaka. Gubben såg hur Urax lade sig tillrätta på sin plats i lastutrymmet, stängde dörren och styrde stegen mot entrén. Han hade klätt upp sig som om han skulle till flickorna på apoteket men denna gång var anledningen en annan. Karin!

Efter att snabbt skannat av lokalen konstaterade Gubben att Karin måste vara inne bland lagerhyllorna eller på kontoret. Med beslutsamma steg går han fram till ynglingen vid disken.

– Vad kan jag hjälpa dig med då?

– Jag ska träffa Karin, kan du hälsa henne att jag är här nu. Gubben såg uppfordrande på ynglingen som såg lika förbryllad ut som vilken socialdemokratisk kärnväljare som helst.

– Jag behöver originaldelar till min gamla Alfa och jag har förstått att det är Karin som har hand om originaldelarna.

Nu gick det upp ett ljus för ynglingen som förklarade att det bara är TV-reklam och att Karin visserligen har hand om originaldelarna där men här, i Mekonombutiken, är det jag som tar hand om originalen…

– Vad kan jag hjäpa dig med?

På hemvägen ringer ett annat original, Juhultarn. Och berättar han nu bränt ner julbocken för att visa handlingskraft och illustrera hur borgarna offrat välfärden för riskkapitalets vinstintressen. Eftersom Gubben, som vanligt, inte fattade den Juhultska logiken försökte han föra över samtalet på bluffen med Karins originaldelar. Och fick genast medhåll;

– Precis vad jag alltid sagt. Ska vi kunna bygga Sverige starkt så ska det göras med Karins originaldelar…

14 thoughts on “S-original brände bock för ett starkare Sverige

  1. hahahah jag tror jag skrattar ihjäl mig åt dina texter den här var en klockren tiopoängare Så det var Juhultarn,,,hahah,,kunde tänka mig det faktiskt rimlig orsak om det kommer från honom,,, Men att de luras så där om Karin då fräckt … när du klätt upp dig och allt ….finns flera
    liknande… har väl en på apotekets hemsida med vill jag minnas men namnet näe det har inte fastnat Trevlig andra advent tillönskas er däruppåt Rämen till

    • Tack för det! ja, som du märker är inte lätt för välklädda gubbar att gå rätt i reklamens förföriska upplägg. Men, nu tar vi advent. Ha en riktigt bra andra själv!

  2. Chockerande! Har lagt in informationen som rekommendation på FB. Så att ingen ska missa något väsentligt, naket då alltså…

Kommentera

