S dementerar och hyllar sin ordförande

Gubben hade just passerat bron vid hyttdammen när hans flyttbara telefoneringsapparat påkallade hans uppmärksamhet. Medan Urax markerade sin lokala särställning genom att pinka och flitigt sprätta med tassarna halade Gubben fram sin T28. Det var Juhultarn!

– Tjena Gubben, Håkan här. Hur är läget? Utan att invänta svar (politiker brukar göra så) fortsatte han;

– Läste du senaste Sifo-rapporten? Strålande, eller hur? Nu HAAR det äntligen vänt. Hela 16 % tror på mig nu. Det visar inte bara att jag har ett mycket stort förtroende utan också att de övriga 84 %-en utgör en enorm potential. Vi i S-ledningen är här helt eniga och jag vill bara att du ska veta, Gubben, att vi kraftfullt dementerar allt. Istället satsar vi framåt och kommer redan i morgon att förbjuda alla stormar som alliansen drar på oss.

– Så trevligt, bröt Gubben in, men nu måste jag dra vidare. Det blåser alldeles för jäkligt här med. 

– Hej med dig Gubben, hälsa Urax, vänta… hör du? det som viner och tjuter… det är inte Dagmar utan Carin och Ylva och de andra i partiledningen som sjunger en nygammal hyllningssång till min ära. Min företrädare Mona har skrivit texten och Thomas Östros har tonsatt det hela. Jag har det största förtroende för mina kamrater.

– Hm, sa Gubben… Sedan gick han hem och ringde vårdcentralen. Men det är en annan historia!

16 thoughts on “S dementerar och hyllar sin ordförande

  1. Om jag förstått ordet dementera rätt så må det ha med demen(S) att göra, eftersom vi förväntas glömma bort vad som hänt hittills under de senaste månaderna…

    Kramar från mig <3<3<3

  2. Jag tror att (S) har bytt strategi och numera följer Vatikanens exempel, där de kallar alla ledare för samma sak… därmed spelar det ingen roll vem som leder partiet vid nästa val. Fungerar inte den taktiken så kan de ju alltid hoppas på ett underverk 😉

    Kramar <3<3<3

  3. Han kommer att sitta kvar, med den lönen. Jämför man med han annars skulle få som fotograf och lokalredaktör på en landsortstidnings utpost i det mörkaste av Småland.

    Dom kommer att få spätta loss han från jobbet.

    • Maktens grytor är fyllda till brädden av välstånd och privilegier. Så jag tror som du – har man lyckats prata sig fram till den post han nu har utan egentliga meriter än som landsortsmurvel så gäller det att bita sig fast!

  4. Låter som att Ljugholt är ute på förlåt-mig-turne fortfarande. Men det som bekymrar mig är hur han i sitt dementa tillstånd kunde komma ihåg ditt telefonnummer?…Var det inte kanske så att det var du som ringde honom? Bara undrar.

    • Näru, Jag är rådgivare (ofrivillig sådan) åt ett antal protentater. Och mitt telefonnummer är den första förmånen som utdelas (efter lite gratishyror och trakatamenten) 😀 Hur detta började vet jag inte men det är något jag får leva med !

  5. Fast när oskarshamnaren på julafton klädde ut sig till tomte så var det hela 28 procent som trodde på honom. Av barnen.
    Kan vara ett vinnande koncept. Året om. Kanske. I alla fall om man sänker rösträttsåldern med ett antal år.
    Gott Nytt År!

Kommentera

