Ska satkärringar och journalister få skjuta kungen?

På årets första dag samlades gubbrådet i C-G:s snipa för att lägga fast år 2012 kurs genom mediaträsk och rättsegna journalisters kriminella obehagliga nätverk. Det var bristen på sådana tydliga linjer som tillät journalisterna Thomas S Jöberg, Deanne R Auscher och Tove M Eyer att producera ”Den motvillige monarken” genom att köpa förfalskade ”bevis” av den kriminelle storskurken Mille M Arkovic.

Ett misstag som gubbarna tar på sig men nu kommer att göra allt för att rätta till. Sådana skamgrepp  inte upprepas! Eller som majoren Kronwreck  uttryckte saken; Ska kungen skjutas så ska det ske av ärliga officerare med ärliga vapen och inte med hjälp sv sina kriminella nätverk! Att det nu dyker upp mer eller mindre tafatta försök att försvara sina ogrundade angrepp visar bara än mer att sjukdomsinsikt saknas i journalistkåren.

Hittills har det mest varit politiker och vissa lokala satkärringar som gubbrådet hållit i herrans tukt och förmaning. Men nu kompletteras dessa alltså med alla jornalistkårens bedrövliga avfällingar. Alla journalister som tror sig stå över lagar och regler må därför nu bäva. Gubbrådet kommer inte att visa någon nåd med journalisters framtida övergrepp.

Och årets första dag visar redan att gubbrådets nya och mer kompletta inriktning är både klok och välbehövlig. Vad sägs om en satkärring som angriper en S-kung, som dessutom är gammal landsortsjournalist? Kan det bli mer på spiken?

Gubbarna behövs även 2012!

6 thoughts on “Ska satkärringar och journalister få skjuta kungen?

  1. Nuförtiden är jakten på sensationer så stor att de inte längre bryr sig om att kontrollera fakta. Det tar för lång tid!

    Nej, jag säger bara: Skaffa Telias bredband till hela journalistkåren, så ska ni se att det ger lite extra tid till eftertanke!
    (Själv är jag tacksam för de stunder det fungerar för stunden, och blir det lagat innan helgen som utlovat så lovar jag att fira det med en gåva till alla läsare på min blogg)

    Och förresten… hade Kungen verkligen besökt oanständiga och ljusskygga platser så verkar det inte härdat honom ett dugg. Han är ju lika försiktig och blyg som vanligt 😉

    Kramar från mig <3<3<3

  2. Din idé om bredband från telia till journalister är ju helt strålande. Jag ska genast ta itu med den uppgiften 😀

    Kungen och jag – hette en film… Med det vill jag säga att även jag beökte en s k porrklubb på 60-talet. I Växjö ! Minns att det var lättklädda flickor som dansade och kråmade sig på en liten scen. Kan inte påstå att det påverkat mig vare sig åt ena eller andra hållet 😀 Mest en rolig grej… Så det behövs nog mer än lättklädda minnen för att få kungen mer säker i sig själv.

    Ha det bra!

  3. Föst vill jag säga att man blir himla trött på sig själv när man skriver en lång kommentar och sedan helt oprovocerat klickar bort det hela.

    Kungen av Sverige är nog varken blyg eller bortkommen, men verkar ha en hel del humor, som då han på besök i Sydafrika svarade den svenske journalist som frågade hur drottningen mådde. Jag är inte ett dugg orolig för honom.
    Kungen av S har det nog lite kärvare, men håller skenet uppe. Att S-medlemmarna skjuter sig själva i foten med all intern käbbel borde dom förstå, dom som går ut i massmedia och gnäller på sin ordförande i stället för att stötta honom.
    För övrigt tror jag att det svenska folket börjar bli trött på skandalhistorier av det här slaget, så jag förväntar mig journalistik av helt annat slag 2012.

    Porrklubb har jag aldrig varit på men vem behöver betala extra för att se lättklädda damer eller herrar, det är bara att slå på tv:n.

    • Håller med – det är förbaskat irriterande. Men nu, sedan jag kör MAC verkar en del av de problemen vara borta!

      Jag tror vi är överens vad gäller kungarna – de bör klara sig på egen hand:D

      VA? Aldrig varit på porrklubb??? Tja, du har nog inte missat något – för egen del räckte det med den enda gången – kanske för jag inte såg kungen där 😀

  4. Det är bra att gubbrådet tar ansvar för landet. Av bilden förstår man att det är ett riktigt kraftfullt gäng som nog kan sätta kraft bakom orden när det trycker på.

    Är det måhända till och med en sån där modern tankesmedja?

Kommentera

