Omvänt möte i Dalabyn hyllar Håkan

– Hej! Jag heter Håkan…

Bänkarna i Rämshyttans Ordenshus var välfyllda, som vanligt när medlemmarna i AMS (Anonyma Mytomaners Sällskap) har sitt månadsmöte. Så det var en kraftig hälsning som framfördes av församlingen;

– Hej Håkan!

– Jag heter alltså Håkan och jag är sann Mytoman

– BRA Håkan, berätta! Uppmanande församlingen kraftfullt inspirerande.

– Sedan en månad tillbaka vistas jag i sanningens ljusa rum. Sedan en månad tillbaka är det Tommy som är förtappad och intrasslad i lögnernas lömska garn. Jag är en bättre människa idag än för en månad sedan. Jo jag vet, det kan tyckas lite konstigt eftersom jag redan då var den bästa mina kamrater kunde verkställa. 

– Härligt Håkan, fortsätt! Församlingen var hänfört förförd av denna ömsinta berättelse av Håkans omvändelse.

– Och nu har jag äntligen vänt skutan och min egen församling går mot nya höjder. Jo, jag vet! Jag vände skutan redan för en månad sedan, men nu är det en annan vändning jag talar om. Den sanna vändningen… framtiden ligger bara runt hörnet… förfallet är ersatt med ett nytt…

Efteråt, när de övriga sanna mytomanerna i gubbrådet diskuterade kvällens AMS-möte var alla eniga Om nu Håkan kan – då måste väl även vi kunna – eller?

– Men, invände Arto, ljugarbänken då? Vad gör vi med den? Sälja den på blocket, NÄÄÄ!

Omvändelsen får vänta!.

5 thoughts on “Omvänt möte i Dalabyn hyllar Håkan

Kommentera

