Journalistklubbens kris gynnar hembygdens smaklökar

– Det ska fan vara murvel i dessa tider, klagar dess ordförande, herr Murvel Skandalsson, – Här var det bäddat för ett rejält råkurr med efterföljande bärsärkargång och uppmuntrande vandalisering av affärer och bilar. Och vad händer? Inte ett djävla dugg. Bara några skränande vänsteraktivister med snedvridet och självpåtaget samhällsansvar som lyckas överrösta en liten skara samhällskritiska slynglar som ville utmana det politiskt korrekta etablissemanget.

Journalistklubben har därför flyttat fram sitt årsmöte i avvaktan på en riktigt story där kraftfull mänsklig förnedríng kombineras med rasistiska förtecken, glädjeflickor med kungliga meriter samt politiker med mänskliga svagheter.

Istället har gubbarna bokat årsmöteslokalen (Folkets Hus i Rämshyttan) för ett mer seriöst event; Hembrygdsföringens kvalitetskommittés traditionsfyllda utprovning av årets dunkprimörer.

20 thoughts on “Journalistklubbens kris gynnar hembygdens smaklökar

  1. Ja det är ju det som är problemet med extremister. Om de går nog långt åt vänster eller höger så möts de där cirkeln sluts, och blir ett i stort sett gemensamt ett, fast utan att komma överens – obegripligt!

    Förmodligen skulle de bedöva lite mera dunkprimör. Kanske något för alliansen att sponsra till nästa val, och lyfta fram ur folkdjupet – en fråga som verkligen berör.

    • Som att utvecklas på ABF genom att gå i cirkel, alltså. Vad primörer beträffar så är det verkligen på tiden att våra visar allvar med satsningen på närproducerat 😀

  2. Åh, jag lovar att jag har hembränt av annat slag, jag, som skulle få Gubben att tjuta högt av förtjusning 😉 Fast vid närmare eftertanke vet jag inte om det heter hembränt längre i dessa nedladdningens tider…

    Kramar <3<3<3

  3. Grismötet inställt! För att vädret finns ju alltid: supervärme, värmechock, rysskyla, snömonster osv osv osv. Vädret är alltid oerhört dramatiskt! Men, det är klart, lite trist att aktörerna inte alls höll måttet.

  4. Hej Gubben. Näe Murvlarna har skrivtorka…Glädjeflickor med kungliga meriter ´var ju j klockrent skrattar gott,,,du är inte dålig du Önskar du skrev i de stora papprena skulle vara nåt tycker jag Ha en bra måndag Gubben

  5. Hej, Ulvstrumpa här, jag såg precis nu att du skickat förfr om lösenord till min blogg på en e-mail som jag slutade att använda ungefär när jag försvann. Men, nu är jag tillbaka på min gamla sida igen. 🙂

Kommentera

