Fredrik lovar bidrag till MC-klubb i Dalarna

När Lasse och Gubben var in till Riksdagen häromsistens så lovade de att hjälpa Fredrik inför kvällens partiledardrabbning. De hade hoppats att moderatledaren skulle glömt denna lite vårdslösa utfästelse, men icke!

Gubbarna höll som bäst på att förbereda sommarens scooterturer, putsa cylindrar, ladda batterier, kolla olja och spänna kickfjädrar och sån’t när det ringer i Gubbens flyttbara telefoneringsapparat av modell Ericsson T28. Fredrik! Jepp! Helvete!

– Gubben för böveln, hur gör jag? Den där Löfven är ju tyst som en mussla… Jag vet ju inte alls var jag har den där sossen. Varför kan han inte prata på som alla andra sossar? 

– Jaha, det är ju illa! Gubben tänkte som bara den… Äh, lägg orden i mun på han, vet´ja. Det är du ju bra på… och om han mot förmodan säger nå’t om arbetare så värva honom till partiet… hur svårt kan de va? Sedan är ni ju på samma sida – och det ska jag säga dig, inte illa att vara på samma sida som herr Löfven… 

– Ja, men det är ju strålande, Gubben. Hur ska jag kunna återgälda…

– För all del, men ett hyfsat stort bidrag till den lokala föreningsverksamheten skulle sitta fint… SSR, du vet, Senior Scooter Riders, de skulle behöva några tusen extra!

18 thoughts on “Fredrik lovar bidrag till MC-klubb i Dalarna

      • Hej Gubben
        Jag har av någon anledning misslyckats ett tag att få in mina kommentarer på din blogg. Jag är glad att det funkar igen. Själv skriver jag mest på Nisses Funderingar och på Pensionär Nisse ibland. Passagen funkar inte för mig längre.

    • Jo min sann! Ska man skita så kan det lika gärna gå undan… 😀
      Kamera – ja, visst ja, var det inte moderna museet som höll på med konstiga kameravinklar på nödiga ställen?

  1. Hej Gubben men det var en höjdare till seniormoped med inbyggt dass Den var häftig som bara den ju, Herrn L Öven öppnade ju äntligen munnen lite och kväkte ut några ankor och vips så sjönk populariteten,,,sa tidningarna men de är ju för all del osäkra papper…men pekar ju lite åt hållen liksom. Senior Scooter Riders var ett lyckat föreningsnamn fniss ha det ,så bra då om du är ute och far med föreningen

Kommentera

