Björn R.Anelid vill leda Eurovision Song Contest i Malmö

Gubben hade just vittjat mörtstugan när hans T28 ringde. Irriterad över att bli störd fumlade han fram telefoneringsapparaten, tryckte YES-knappan och fräste;

– Ja, va äre om nurå? Jag är på sjön och har annat för mig än att prata med dig, vem du nu är!

Gubben brukar inte ta till sådana brösttoner, men fan, inte en enda ynka liten mört i stugan. Nog kan man bli sur för mindre… och kräftfiskenätterna närmar sig med förfärande fart…

– Hej Gubben, det är Björn, du vet den ende i världen som har ringt Gubben när han är på sjön. Och när solen skänker sina givmilda strålar över jordens alla levande blir jag varm i säden och…

– Sluta! Gubben var inte i form för några Ranelidska utbrott. – Vad vill du?

– Jo, jag är ju den ende riktigt store programledaren i världen som ännu inte lett något program...

Gubben höll med och skänkte tyst en tacksam tanke till SVT för sitt goda omdöme.

– Så nu är det dags att jag, liksom Slatan, får möta hela Europa! Ingen författare av min kaliber har någonsin tidigare både tävlat i dans och lett melodifestivalen. Min enastående karriär är värd ett genombrott i riktigt stor Europeisk skala… eller hur?

– Jaha, sa Gubben, och nu vill du att jag ska ringa Ewa Hamilton…

– Just det, du och hela Europa kommer att tacka mig

– HerrrrrrrrrrrrRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRee Gud, sa Gubben och trycka av samtalet.

3 tankar om “Björn R.Anelid vill leda Eurovision Song Contest i Malmö

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.