Gubbarna tar sig samman – satsar på nå´t

Det tog längre tid än vad någon av dem hade räknat med. Att komma igen alltså. Komma igen efter semestertrippen. Den tripp som majoren planerade, regiserade och havererade. En mer detaljerad redovisning får vänta. Preskiberingstiden ni vet…

Men nu, när björklöven faller, båtarna står på land, Juholt har vaknat och bären är syltade så inleder gubbrådet sin hösttermin. Gubben själv gör det han är bäst på. Arbetar. Visst, det kanske inte alltid ser så ansträngande ut men vid hans ålder är det viktigare att vara klok än att svettas.

 Nästa vecka ska gubbrådet besluta om höstbudgeten. Mycket talar för att denna kommer att innehålla såväl flerbilstillägg som vårdnadsbidrag till varandra.

12 thoughts on “Gubbarna tar sig samman – satsar på nå´t

  1. Höstbudgeten på Ordbruket gick i plus i och med Äldste sonens bröllop igår 😀

    Inte dumt med en mor som kan vända på kronorna… kanske något för Moder Svea att tänka på 😉

    Kramar från mig <3<3<3

  2. Tänk så bra att gubbarna börjar återhämta sig så att det häner något på den här sidan. Det är efterlängtat. Som en bonus fick jag länken till Pennelina, eller Angelina kanske jag ska skriva, så bra.

    • Hej Cici,
      Jo nog har jag känt ett visst mentalt tryck de senaste veckorna. Nu ska jag se om jag kan kommentera på din sida också. När jag försökte hos Nisse och Angela gick det inte alls 🙂
      Men som vanligt – jag gör väl nåt fel 😀

  3. Hej gubben så glad jag blev att du är tillbaka har saknat dina krönikor och inlägg om livets vardande på hög och låg nivå samt Gubbarna och fröken på telefonstationen, Men nu är ordningen återställd tack för det.. Såg att du justerat knäet ditt. Då är ju stavarna alldeles utmärkta att använda. Tänk på att det redan börjat bli lömskt på backen blöta löv kontra asfalt eller trä är ingen bra kombination.

Kommentera

