Gamla bilar förbjuds i Rämshyttan

FN:s klimatrapport har upprört miljönämndsordföranden, fru Lena L Ek så till den grad att hon uppmanat både bilprovningen och klimataktivisterna i Rämshyttan att stoppa Gubbens utfärder med sina gamla Alfor. NU! GENAST! TY, VÄRDEN MÅSTE RÄDDAS! NU!

Fru L Ek har räknat ut att om Gubben kör sina tre Alfor 100 mil per år (fullt realistiskt faktiskt) blir det 300 mil. Om varje Alfa har dubbla förgasare (vilket också stämmer) motsvarar det hela sex bilar. Eftersom ingen av bilarna än nya nog för katalysator skitar de ner lika mycket som sex bilar var. Det motsvarar 36 normala bilar.

Lena L Ek litar på sin förmåga att se in i framtiden

Lena L Ek litar på sin förmåga att se in i framtiden

Mot den bakgrunden inser vem som helst att om alla kineser skulle har tre Alfor så är det kört.  Gubben tar till sig budskapet och kommer att agerar solidariskt med varje kines (de startar dessutom ett nytt kolkraftverk i månaden som vart och ett släpper ut lika mycket som Sveriges samlade trafikutsläpp/år). På måndag kör därför Gubben sina tre miljökatastrofer till skroten i Grangärde.

Och räddar därmed världen! 

6 thoughts on “Gamla bilar förbjuds i Rämshyttan

  1. Jag läser en av länkarna här där det står ”Det är ytterst sannolikt, eller minst 95 procent säkert, att människans utsläpp av växthusgaser är orsaken till klimatförändringarna. FN:s klimatpanel IPCC har aldrig uttryckt sig tydligare än i den första delen av sin femte klimatpanel som presenteras i dag.”
    och blir lättad. Jag har ju sett att en del skyller på kossorna men nu känner jag mig fri att skaffa mig lite kor när jag väl skaffar mig den ultimata bostaden. 🙂

Kommentera

