Först diktatur sedan öl på Operakällaren

– Hör ni vi måste få någon djävla ordning på det här demokratiska eländet! Göran såg sig om på kamraterna och fortsatte;

– Du Anna, som är smartare än Annie eftersom hon är från Värnamo, har inte du nån bra idé? 

– Jo, det har jag faktiskt. Eftersom jag är väldigt smart. Men jag vet inte om ni andra kommer att inse storheten och möjligheterna i det jag tänker mig.

– Jag vet vad du tänker dig, inflikade Janne B myndigt, du vill att NATO ska ta över och styra landet. Det vill jag med, så där ser du, jag är t.o.m. smartare än du eftersom jag genomskådat dig…

– Nä, nä! protesterade Annie med ett bedövande leende, nu måste jag, i egenskap av centerledare, invända. Varför tor ni att det fortfarande finns folk kvar i glesbygden? Jo, därför att alla idioter flyttar till stan. Förstår ni nu??? 

– Nu får ni skärpa er! Jag är Göran från Degerfors och JAG kräver att vi lämnar demokratin en gång för alla. Vad är det för fel på diktatur? Jag bara frågar? 

Precis! För att vara lantis har du dina ljusa ögonblick. Göran rodnade av Annas beröm. Vi ändrar regelverket så att det

1) i alla lägen bara kan vara en smart alliansledare från Skärholmen som väljs till statsminister och

2) denne avgör sedan vilken budget som alla måste rösta på!

– Smart va? Och nu, när vi är klara med den lilla politiska krumeluren, går vi på Operakällaren och tar en öl… 

4 thoughts on “Först diktatur sedan öl på Operakällaren

Kommentera

