Nyval i Hembrygdsföreningen

– Du Gubben, vi måste börja förbereda årsmötet i Hembrygdsföreningen. Gubbrådet, alltså i praktiken du, är ju ständig valberedning. Ett tufft jobb eftersom alla vill bli omvalda men nu har vi ett problem. Lövet vill bli invald. Som ordförande till råga på allt. 

C-G lät uppriktigt bekymrad. Och undra på det. Han har ju själv suttit som ordförande i denna samhällsnyttiga förening sedan han konfirmerades för 58 år sedan.

– Å nu vill du att jag ska ta tag i problemet? Ja, för tusan! är det något jag gillar så är det omöjliga utmaningar. Jag upprättar genast en kravlista på befattningen. Tar med den till gubbrådets möte på torsdag.

Gubben lät faktiskt uppriktigt entusiastisk och började genast spåna på kravlistan:

Tydlig, konsekvent, lättbegriplig, samarbetsförmåga, trovärdig, pålitlig, skapa handlingsfrihet… Hm!

4 thoughts on “Nyval i Hembrygdsföreningen

  1. För att citera en aktuell statsminister:
    ”Låt mig vara tydlig med detta – jag återkommer med hur kravlistan ska tolkas, tills vidare ska du se den som ett ingångsvärde…” …”jag vill också vara tydlig med att det självklart är så att Tovningsklubbens roll inte kan underskattas om det skulle inträffa…!

Kommentera

