Nu rinner trattfan över…

tratt-av-rostfritt-stal-for-staende-sakerhetskarl-20

Medan gubbarna satt utanför badhytten vid Gösjön och väntade på L Öfvén och hans regeringsplan så rann tratten över

Men vad fan, eftersom alla verkar skita i att landets befolkning nu ökar med ett nytt Enköpng varje månad så gör även gubbarna det! Frågan är om alla även kommer att ge fan i att varje ”nytt” Enköping läggs till tidigare ”Enköpingar”?

Obegripligt!!!

För att hantera kostnaderna krävs att skatten för varje arbetande svensk ökas med 1000 kr varje månad. Tänk ränta på ränta – fter ett år behöver skatten ökas med över 10.000 kr! Det är den kostnadsutveckling vi har framför oss…

Obegripligt!!! Nä, det är bara att blunda och gå vidare… eller?

 

7 thoughts on “Nu rinner trattfan över…

  1. Blunda?
    Åh…jag trodde det var Gubbens öron det var fel på
    när han började babbla om tratten.
    Men det är alltså ögonen det sticker i.
    Oj oj … men det kanske hjälper med lite Ardberg.
    Så ser Gubben att det till och med kan bli dubbla Enköpingar i skogarna kring Rämen.
    Jag såg att det fanns gott om plats där 🙂

    Har Gubbarna ingen karta??

  2. Inga problem! Gubbarna famlar sig fram till den ena skogsdungen efter den andra. Jädrans vad många Enköpingar det finns mellan Utrippan och Storslätten.
    Men allvarligt… jag är bekymrad. Men är väl för gammal för att begripa finessen i att skapa fler förorter med arbetslösa.

  3. Ardbeg.
    Det är fredag.

    Skulle jag inte förstå allvaret menar Gubben?
    Eller vill han inte bo i en förort?
    Eller vill han börja arbeta? NU??
    Seså lugna ner sig och vänd på kartan lite.
    Och så på med glasögonen.
    nej inte dom där…LÄSglasögonen!
    Det finns fler svar
    och möjligheter
    än vad Gubbar anar 🙂

  4. Önskar jag såg/hörde några lösningar. Men ska ta mig hörselskydden och svetshjälmen så kanske jag får lite ny input 🙂
    Och så hoppas jag folk slipper sova på gatan i natt – på tal om det – var är alla som ställde upp och hjälpte flyktingarna för några veckor sedan. Har dom också glömt ta av hörselskydd och svetshjälmar?
    Nu är det Ardbeg i Rämshyttan. Hjälper inte det blir det svetshjälp på!

Kommentera

