Tortyr i all välmening

Det är ingen hemlighet att gubbarna har synpunkter på den sanslösa migrationspolitik som förs här i landet. På torsdagens gubbråd kommer frågan därför att diskuteras. Visserligen har alla partier (äntligen) utom V, C och MP? insett att det inte fungerar att ta emot fler än vi kan ta emot – enastående klarsynthet – men det verkliga problemet återstår att lösa.

Och det är inte att ta emot så många som möjligt, Annie L Ööf m.fl.!

Utan utmaningen är hur vi ger alla som kommer hit ett liv? Det vi nu sysslar med är sanslös och hänsynslöst utdragen totyr. Människor har ju lurats hit i tron att här finns en framtid… När kommer den framtiden? Framtiden kan ju för bövelen inte vara mångårig isolering på ett asylboende.

Hur många fler ska vi ta in och tortera, Annie m.fl.? Inte ens de som redan är här begriper hur vi kan fortsätta sätta huvudet i sanden. De inser att ju fler vi tar in ju värre blir det för alla vi förvarar i våra tortyrkammare. Tortyr i all välmening!

Vi har laddat en bomb! Så nog har gubbarna fått något att bita i. Om vi fixar det? Självklart! Vi har ju lucka 9 att öppna… jul 9

8 thoughts on “Tortyr i all välmening

  1. Men nu är Gubben riktigt dryg.
    Pessimistiskt skitsnack från Grinig Gnällgubbe.
    Rena tortyren (så stavas det) att läsa.

    Kan hålla med om att vi måste trycka på och säga att det ska vara BRA tortyr för dom som kommer (Hoppas att Gubben gnäller brevledes till alla politiker han känner).
    Och att alla som vill kan få komma hit.
    För det finns plats.

    (Fortfarande ingen karta?)

    Och såklart går det att få det att funka.

    Nu ska jag gå till Röda Korset och tortera några nyanlända.
    Två av dom är läkare så dom har säkert några egna tortyrmetoder att bjuda på.
    Jag torterar dom med svenska och dom torterar mig med arabiska. Jag kan säga falafel och Shawrma på arabiska.. Båda är mat. Tortyr att tänka på när man sitter med sina köttbullar och makaroner.
    Jag hoppas att dom inte anpassar sig till vår så kallade kultur utan att dom tar med sig mycket av sin. Så kanske vi lär oss att umgås och prata och leva lite bättre. Vi pratade om våra ensamma gamlingar häromdan. Souhair tittade på mig och skakade på huvudet. ”Så gör inte vi. Inga ska vara ensamma”. Nä, det är ju tortyr.
    I morgon ska kärringrådet och några enstaka gubbar ha tortyrmöte. Många frivilliga och många idéer. Det kommer att bli skitbra tortyr!

    Planer finns faktiskt på en riktig tortyrverkstad där dom redan torterade kan få vara med och tortera andra.

    TUR att det finns folk som inte tänker som Surgubben. Både gubbar och kärringar faktiskt.

    Gubben kanske skulle gå på nåt tortyrmöte själv, annars kanske han inte får vara med i luciatåget.

    • Det är bara att fråga de som nu sitter på våra asylboenden och väntar på att få komma igång med sina liv. Fråga de som inte fått besked från Migrationsverket efter 1, 2 år eller längre. De är många, riktigt många! Och de berättar gärna om hur de upplever sin situation.

      Vi behöver se helheten. Kolla på senaste Agenda eller varför inte ”Första hjälpen” som sändes från Karlstad. http://www.svt.se/forsta-hjalpen/kanslosamt-mote-i-varmland/. Det handlar inte bara om att ta emot så många som möjligt. De som tror det behöver en kopp te!

      • Jodå. Jag har förstått att Gubben är en agenda-uppdraggranskning-nyhets-gubbe 😀 Jag känner några såna 😉 Och Gubben ska ha TACK för att jag får öva på mina argument. Måste nämligen fajtas med Mycket Surare Gubbar ibland (jodå. Det finns). Bättre att göra så att det blir BÄTTRE än att sitta och glo på gubbiga pessimistprogram som bara går ut på att skrämma folk och hitta fel på ALLT. Så tänker jag. Och jag skriver till politiker som jag känner och inte känner om att folk inte ska sitta och vänta på asylboenden. Såklart. OCH pratar svenska med Odai som ännu inte fått sitt uppehållstillstånd. Så att han ska vara förberedd den dagen han får sina papper. Jag behöver inte kolla på tv för att höra deras berättelser. Det finns asylboenden att besöka! Jösses Gubbe. Ut och övningskör med nån ungdom som behöver träna på körning/språket. Du har väl nån bil eller? 🙂

  2. I vår by finns 44 hushåll. Vi har ett asylboende med 160 + boenden i byn. Jag möter familjer och ensamkommande varje dag på hundpromenaden. Och de berättar gärna om sin tillvaro. Och alla är helnöjda och stortrivs att med att bo på 2,5 kvm / person i den gamla turistgården. Det enda problem de har i sitt nya land är alla gamla griniga gubbar som inte begriper hur bra de har det.

    Cyndi, Jag avslutar den här diskussionen här. Vi kommer aldrig att ha samma uppfattning i den här frågan. Kanske ska vi respektera det?
    /Gubben

  3. Peace Gubben 😀
    Tror vi HAR lite samma uppfattning faktiskt 😉
    Men, nu respekterar vi resten av luckorna så vi kommer fram till Hjulen nångång 🙂
    Peace and Löv!

Kommentera

