Kortkort stimulans i åldringsvården

Gubbarnas veckomöte äger numera rum hemma hos C-G. Eftersom tiden sammanfaller med Leilas bak på TV4 Plus blir diskussionerna mycket smakfulla. Nu senast var Leilas lockbete en gräddtårta med aprikospenslade jordgubbar. Gubbarna satt länge som i trans.

Det blev Arto som bröt tytnaden.

Ni, grabbar! Nu vet jag hur vi ska få fart på hemmet i Idkerberget. Kjoltvång på hela personalen. Tänk er! Astrid Bädd *) i kortkort

Alla såg förvånat på Arto.

– På tal om Leila, menar jag…

Arto är inte alltid så lätt att förstå sig på…

*) Astrid Bädd är kommunens brukarkoordinator

11 tankar om “Kortkort stimulans i åldringsvården

  1. Hej Gubben. Den där Arto alltså han är inte dum han vill han ha fart på gubbarna på hemmet jösses om personalen skall ha kjol jag utgår från att det är den kvinnliga delen men funderar på gummorna skulle kanske vara passande då med manlig personal i skotskrutigt utan blåsbälg förstås för det blir nog fart ändå på gummorna ska du se då.
    Hoppas allt är bra däruppåt ditt..samt att Urax
    fyrfotingen håller rent på gråben i trakterna!

    • Jo minsann. Och vet du? Arto är ett av dina verkligt stora fans. Läser din blogg hela tiden 😀 Men han gnäller lite på kjollängden 😀 Jag har försökt förklara det där med redbara fruntimmer men han vill inte lyssna på det örat. Ska försöka med andra örat nästa gång!
      Nu räcker det med att Urax visar svansen så flyr gråben till skogs 🙂

  2. Jag tror att gummorna behöver muntras upp mycket mer än gubbarna så därför bör dom införa kjoltvång för all manlig personal. jag misstänker att även gubbarnas mungipor kommer att peka uppåt vid ett sånt införande.

  3. Pingback: Faran över – gubbrådet återgår till sina regnskydd | Gubben vid Rämen

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.